Seit heute ist es endlich soweit, das langersehnte Update für
Counter-Strike: Source mit der Map de_nuke ist endlich erschienen.
Zusätzlich zu dieser Portierung der beliebten
Counter-Strike 1.6 Map, gibt es noch weitere Bugfixes für
Counter-Strike: Source, wie zum Beispiel, das man die Bombe nicht mehr auf beweglichen Gegenständen, wie Playermodels, platzieren kann, sowie der Bots. Die komplette Liste aller Bugfixes könnt ihr unter "changelog" nachlesen.
Die Map de_nuke wurde nicht nur Spieltechnisch von
Counter-Strike 1.6 übernommen, sondern wurde auch optisch aufgemotzt. Somit unterstützt diese Map als erste für
Counter-Strike: Source das High Dynamic Range (kurz HDR). Dieses Feature wurde auch bei der
Half-Life 2 Map Lost Coast eingesetzt. Natürlich kann dieser grafische Effekt auch einfach ausgeschaltet werden.
Das Update wird automatisch, beim nächsten Start von
Counter-Strike: Source auf euren Rechner übertragen.
changelogNew Map- Added de_nuke with High Dynamic Range (HDR) lighting
Counter-Strike: Source Enhancements and Bug Fixes- The Bomb (C4) can no longer be planted on breakables, movable physics props, or other players
- Fixed problem where players were not always “grabbing onto” ladders that were approached from above
- Crouching while traversing a ladder reduces the player’s speed (matches CS 1.6 behavior)
- Improved door logic to prevent doors from opening into the player using them
- View-smoothing is now done when going down stairs as well as up
- Bomb-related sounds play for everyone correctly now (not just the bomb-planter)
- First-person spectators are blinded and deafened just like the person they are observing
- Fixed incorrect bullet penetration calculation through concrete+grate materials
- Fixed changeteam exploit
- Fixed DX7 early prop fade-out
- Fixed rare player animation issue while holding grenades
- Fixed apparent lockup/hang due to the disconnect dialog showing up over the quit menu and hiding it
- Fixed crash.bl when shooting explosive objects that would result in the shooter’s immediate death
- Opening the buy menu and equipment menu on the same frame no longer leaves the buy menu in a bad state[/li
- DEagle no longer always plays deploy animation when starting to spectate its owner
- Non-localized HintText displays correctly again
- Added "mp_disable_autokick " so players with rcon access aren't idle-kicked
- “soundscape_flush” no longer forgets about soundscape entities
- Exposed VIP player index to plugins/mods
Counter-Strike: Source Bot Changes- Several navigation improvements (jumping, ladders, general movement)
- Various CPU performance optimizations
- Bots are more attentive to enemy noises now
- Bots throw their grenades when surprised by an enemy correctly now
- Bots can open doors when attacking with a knife now
- Fixed bug preventing CT bots from hiding to guard a bomb defuser
- Fixed a few issues where bots were trying to plant the bomb in bad places
- Bots now break breakables they touch while stuck or crouched
- Fixed bots not knowing if the cs_havana window is shut
- Adding the “bot_join_delay” ConVar to delay bots joining after a map change