Heute ist es endlich soweit. Der Patch 1.4 ist in seiner finalen Version erschienen. Nach langen Verschiebungen und Warten auf den Patch, können wir heute
Battlefield 2 mit der Version 1.4 spielen.
Das knapp 140 MB (incremental) bzw. 531MB (Full Patch) große Update, behebt einige Bugs und fügt eine neue Map namens Road to Jallalabad hinzu.
Das Changelog hat seit der zurück gezogenen Ankündigung vor drei Wochen nicht viel Neues zu bieten.
Changelog Deutsch
Gameplay Tweaks
- Die Fahrzeugabwurf-Funktion wurde modifiziert, um Exploits wie das Blockieren feindlicher Fahrzeuge, die Zerstörung feindlicher Fahrzeuge oder Commander Tools zu verhindern. Zudem kann sie nicht mehr als Cartillery eingesetzt werden.
- Eine Prone -> Crouch Verzögerung wurden eingebaut
- Die minimale Zahl zum Start eines Spiels auf Ranked Servern wurde angepasst (Anm. nach unten)
- Unlocks auf Unranked-Servern wurden reaktiviert
- Die Commander-Funktionen sind nicht länger verfügbar, wenn der Commander tot ist
- Die Wurfreichweite von C4 wurde reduziert
- Ranked Server forcieren nun Unlocks
- Support für verschiedene Spielmodi in einer Mapliste für Mods hinzugefügt
Bugfixes
- Problem mit dem Laden von Special Forces Coop Maps auf Linux-Servern gefixed
- Neuer Versuch den Red/Blue Nametag Bug zu beheben
- Fehlende Server-Info auf dem Info-Screen der Map hinzugefügt
- Problem mit dem Update des Serverbrowsers gefixed
- Der Filter nach Kartengröße wurde optimiert.
Changelog English
Gameplay Tweaks
- The vehicle drop has been modified to help prevent exploits such as blocking enemy vehicles, destroying vehicles and commander assets, or as an alternative to artillery.
- C4 tossing distance has been reduced.
- A prone->crouch delay has been added.
Bugfixes
- Fixed the Linux server hangs when trying to load a Special Forces Co-Op map.
- Another attempt at fixing the Red/Blue nametag bug.
- Fixed the missing server info on the map briefing screen.
- Fixed the server browser issues with updating info.
- Fixed the filter by maps size option in the server browser.
- Fixed a low reproducibility
crash.bl bug related to the vehicle drop.
- Fixed a
crash.bl in Co-op after a player is revived without a kit.
- Fixed a server
crash.bl on Linux 32 when trying to rotate maps in Coop Mode.
- Fixed the occasionnal red distance marker appearing on the ground.
- Fixed the bug that caused the player's arms to become invisible when switching weapons.
- Co-Op bot console commands now function on local servers.
- Fixed the excessive damage taken by the Muscle Car.
- Adjusted the minimum number of players to start the round on ranked servers. The new values for 16, 32 and 64 players are 6, 6 and 8 respectively.
- Re-enabled unlocks on unranked servers.
- Commander options are no longer available whilst commander is dead.
- Fixed bug where a spawn point is shown as selected when it is not if player has spawned in during the preview round.
- Co-Op (Local Server) - Fixed the issue where no other players may join the server if the server host is kicked and banned.
- Ranked Servers now force unlocks.
- Added support for multiple gamemodes in single maplist for mods
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